Kantinedienst / Ordedienst

Kantinedienst / Ordedienst

Kantinedienst

HVZ/Vivendi pacht als vereniging de kantine van de sporthal van de gemeente Coevorden. Wij zorgen dat de kantine open is en de inkomsten zijn dan voor de club. Niet alleen bij de activiteiten van HVZ/Vivendi zelf, maar ook bij activiteiten en evenementen van andere verenigingen. Door deze inkomsten kunnen we de contributie van HVZ/Vivendi op een aanvaardbaar peil houden.

Van elk lid wordt verwacht dat deze ongeveer drie keer per jaar kantinedienst draait. Senioren doen dit zelf, bij de jeugdleden wordt van de ouders/verzorgers verwacht de dienst te draaien.

Soms heb je alleen kantinedienst , soms met met twee of zelfs drie. Dit is afhankelijk van de omvang van de activiteit. 

In de Sportblazer en per mail kun je lezen wanneer je kantinedienst  hebt.  Je haalt dan de sleutels bij het sleuteladres en levert deze daar na afloop van de dienst weer in. Tenzij er aansluitend op jouw dienst nog iemand komt.

Je zorgt er voor dat het schoon, opgeruimd en netjes is en dat de klanten goed worden bediend.  De lege kopjes en glazen van de tafels halen, een doekje er over als er gasten vertrokken zijn… Zorg er voor dat het er representatief uitziet.

Bij de start open je de deuren, doet de verlichting aan (ook in de koelkast), zet de vaatwasser aan (voorverwarmen) en zet koffie.  Je haalt het wisselgeld uit de kluis en zet dit in de daarvoor bestemde geldla.  De sleutelbos kan in het sleutelkastje om de hoek in de berging.

Kijk alvast in de kastjes en de berging waar alles staat. De verkoopprijzen staan bij de producten of op de prijslijst die achter de bar aan de muur hangt.

Als er iemand na je komt, draag dan netjes over hoe het er voor staat.  Zorg er ook voor dat de sleutels op de goede plek hangen.

Als je de laatste bent, leg je de geldla weer in de kluis, zet alle apparaten uit en zorgt dat het schoon achtergelaten wordt. Ook even de stofzuiger of bezem door de kantine als dat nodig is en in ieder geval alle tafels en stoelen schoonmaken en goed neerzetten.

Alle lampen weer uit, deuren op slot en de sleutels weer afleveren op het sleuteladres.

 

Sleuteladres: Fam. Knuppe, Beatrixlaan 45, Oosterhesselen

Ordedienst

Vanaf de B-jeugd moet elk spelend lid ordedienst draaien. De ordedienst bestaat uit twee onderdelen: de tijdwaarneming achter de wedstrijdtafel en het fluiten van de jeugdwedstrijden.

Iedereen wordt ingedeeld naar zijn/haar kunnen. Er wordt daarbij ook rekening gehouden met zelf te spelen wedstrijden en daar waar mogelijk met reistijden. Er wordt geprobeerd zoveel mogelijk mensen te laten fluiten. Ook hier weer rekening houdend met wat iemand kan. Voor de mensen die dat graag willen is er altijd begeleiding mogelijk. Men dient dat wel zelf aan te geven.

De gebruiksaanwijzing van het scorebord is te vinden in de koffer waar het bedieningspaneel in wordt bewaard. Iedereen dient uiterst voorzichtig met de apparatuur om te gaan! Veelal worden nieuwelingen ingedeeld met een wat ervarener lid om alles zo goed onder de knie te krijgen.

De regels voor de ordedienst zijn duidelijk:
Je dient 10 minuten voor aanvang klaar te staan. Als we iets voorlopen op het schema hoeft er niet gewacht te worden op tijdwaarnemers en scheidsrechters. De eerste ploeg moet 15 minuten voor aanvang aanwezig te zijn. Dit is omdat alles klaargezet moet worden. Dit bestaat uit het klaarmaken van de doelen, het plaatsen van de banken en het installeren van het bedieningspaneel.

De laatste ploeg dienst alles weer op te ruimen. Dit houdt in het inklappen van de doelen, het opruimen van de banken en het opruimen van de wedstrijdtafel met apparatuur.

Als je niet kunt op de tijd dat je ingedeeld bent, dan dien je zelf voor vervanging te zorgen. Je bent hier altijd zelf verantwoordelijk voor. Kom je niet opdagen, dan word je de eerstvolgende keer dubbel ingedeeld in het schema.

Zijn er problemen met het scorebord, dan contact opnemen met de dienstdoende sporthalbeheerder van de gemeente.

Wij vragen als vereniging iedereen zijn/haar verantwoordelijkheid te nemen. Zonder scheidsrechter en tijdwaarnemers kunnen er geen wedstrijden gespeeld worden.